אילו פלטפורמות בשוק ההון מומלצות ליזמים מתחילים?

עם ההתפתחות של עולם המחשבים והאינטרנט הפכה האפשרות ליזמות להרבה יותר רלוונטית, גם עבור האוכלוסייה הכללית (ולא רק למתי מעט). לעומת יזמות טכנית או תעשייתית, היזמות שאנו מדברים עליה כוללת בעיקר פעילות בשוק ההון באמצעות פלטפורמות מסחר מתקדמות.

מאת: משה טיסונה – מערכת האתר

שוק הסחורות משה טיסונה
סחורות באינטרנט (mapichai)

פלטפורמות אלה מאפשרות לכל אחד להשיג הצלחה פיננסית, בסדרי גודל משתנים. בזכות כלים מודרניים, לרבות כלי מסחר אוטומטים וידניים, גרפים לצפייה במגמות שונות וכלי הדרכה לאנשים חסרי ידע או ניסיון בתחום, גם יזמים מתחילים יכולים לעשות שימוש בפלטפורמות שונות לצורכי השלמת הכנסה ולמי שרוצה בכך בהמשך – גם כתחליף לעבודה במשרה מלאה.

כל האפשרויות פתוחות

בזכות חברות מתמחות, שהוקמו כדי לסייע ליזמים מתחילים לנצל פלטפורמות בשוק ההון כדי להשיג הכנסה ורווחים, קיימות אפשרויות זמינות שונות, לכל אחד לפי טעמו. בין הפלטפורמות המובילות ניתן למצוא:

  • מגוון רחב של סחורות – הסחורות שאנו מדברים עליהם כוללים למשל חיטה, חביות נפט, קפה, נפט, גז טבעי ועוד. חשוב להבין שלא מדובר על סחורות שנרכשות לצורך מכירתן בשוק החופשי. כאן המטרה היא שינו הבעלות לטווח זמן מסוים, באמצעות סליקה מקוונת, עם מטרה אחת. המטרה היא לנצל שינוי במחירים בשוק הסחורות העולמי כדי לגרוף הכנסות ורווחים.
  • סוגים שונים של מניות – גם פלטפורמת המסחר במניות יכולה להתאים למשקיעים ויזמים שונים ובפרט למתחילים. לצד מניות מובילות מישראל כגון ת”א 25, ניתן לסחור גם במניות מחו”ל, של חברות קטנות או גדולות.
  • מטבעות מכל רחבי העולם – סחר במטבעות מכל רחבי העולם נעשה לרוב בצמדים. באמצעות דילוג בין סוגים שונים של מטבעות ניתן להחליף פוזיציות שונות בזמן קצר מאוד. מדובר על תהליך דינאמי, שיכול להתבצע גם בצורה של מינוף להשגת תשואה מיוחדת.
  • אופציות ונכסים פיננסיים – לצד הנכסים שהזכרנו עד כה ישנם גם אפשרויות נוספות שיכולות להתאים ליזמים פיננסיים שחלקם מתחילים וחלקם כבר צברו מעט ניסיון. בין האפשרויות שאנו מדברים עליהן ניתן למצוא אופציות אקזוטיות, אופציות בינאריות, חוזים עתידיים ופיננסיים ועוד. למי שמעדיף השקעה מקומית, אופציות על מדד המעוף הישראלי יכולות לבוא בחשבון וזאת הן לצרכי גידור והן לצרכי גיוון ההשקעות.

כבר בגיל צעיר עמד מאחורי משה טיסונה רזומה מרשים, הכולל את תחומי האינטרנט המסחרי, אפיון מערכות, מסחר במניות והשקעות נדל”ן בארץ ובעולם. 

נגישות