מהן 5 התכונות המובילות של יזם מוצלח?

בשנים האחרונות הפכה היזמות למושג אטרקטיבי והרבה מאוד אנשים חולמים להיות יזמים. למעשה, המונח יזם מגיע מתוך הרצון להקים וליצור משהו חדש, שגם הופך אתכם לעצמאיים וגם יכול להשתלם לכם במיוחד. כולם היום רוצים להיות יזמים ואת זה ניתן לראות בצורה בולטת ביותר בתכנית הטלוויזיה החדשה של רשת “המיזם”.

מאת: צוות האתר משה טיסונה

משה טיסונה
יזמית מוצלחת (stockimages)

בתכנית “המיזם” מופיעים לרוב אנשים צעירים בעלי חלומות ורעיונות טובים, אשר מציעים רעיון שעונה על איזשהו צורך, תוך שימוש בטכניקה מדליקה. השופטים והקהל מחליטים אם להעניק להם מספיק כסף, שיממש להם את הפרויקט וכך יוכלו לצאת לדרך. משה טיסונה מסביר, שמה שמעניין בתכנית במיוחד, הוא היחס של השופטים ושל הקהל, לאישיות היזמית שיש או אין למתמודד.

מהי אישיות יזמית ומהם החמשת האלמנטים המרכיבים אותה?

מכיוון שכיום כל אחד רוצה להיות יזם התחרות היא רבה ולכן, אדם שניחן באישיות יזמית, יקבל עדיפות וקדימות. משה טיסונה מסביר שהיזם מצטיין בכמה תכונות: כריזמה, אינטליגנציה, יכולת שיווק, בהירות ומקצועיות.

  • כריזמה – הכריזמה של היזם או היזמת, היא התכונה החשובה ביותר הדרושה למיזם. לכריזמה יש צורות רבות, אך לא משנה איך לובשים אותה, היא בעלת השפעה רבה על האוכלוסייה הסובבת את היזם. אוכלוסייה זו מורכבת מקבלנים, מהנדסים, חברות מימון ועוד, ובכוחה של הכריזמה להרשים ולהלהיט את אנשי מקצוע אלה, באופן שתוציא לפועל את הדברים שהיזם מנסה ליצור.
  • אינטליגנציה – לא פעם קורה שנתקלים ביזם מצליח ועשיר מאוד שלא סיים אפילו 12 שנות לימוד, מה שמוכיח שאינטליגנציה ובסיסית והגיון בריא הן תכונות לא פחות חשובות מהשכלה. היכולת לחשוב מהר, לבצע הקבלות מחשבתיות ולהפעיל אסטרטגיות מתאימות, הן יכולות שמומלץ שיהיו ליזם המתחיל ויסייעו לו להתקדם.
  • יכולת שיווק – היזם למעשה עומד בראש מיזם או פרויקט מסוים, שמי שמוציא אותו אל הפועל ומי שלמעשה משלם עליו, הם כולם חוץ מהיזם עצמו. לכן, יזם חייב להיות בעל יכולת שיווק משכנעת ולאסוף אליו אנשים שירתמו למיזם שלו.
  • בהירות – כאשר יש ליזם רעיון שמסתובב בראשו, ייתכן כי הפרטים ברורים לו, אך היכולת לענות למשקיעים ולהסביר להם את מאפייני המיזם בצורה בהירה וברורה, נחשבת ליכולת מבוקשת מאוד ליזמים מתחילים.
  • מקצועיות – יזם אינו יכול להסתפק בכל התכונות הנ”ל מבלי להיות מקצועי. משקיעים שונים ואנשי מקצוע רבים, לא ירתמו להשקעה במיזם, אם העבודה על החלק היזמי לא תהיה מקיפה ומקצועית מספיק, מה שיכול לגרום לכך שהמיזם לא יצא אל הפועל.

היזם ואיש עסקים, מר משה טיסונה, הוא הבעלים של חברת IDI VENTURES (איי.די.איי ונצ’רס), שעוסקת בהדרכת לקוחות בתחום המסחר האינטרנטי בעולם.

נגישות