היתרונות של מסחר עצמאי בשוק ההון – יוסי טיסונה

היו ימים שבהם המסחר בשוק ההון היה נחלתם של מעטים בלבד. במהלך השנים התהפכה מגמה זו שכן הופיע האינטרנט, הציבור הרחב נחשף לידע מקצועי, התרחבו פלטפורמות המסחר באינטרנט ופעולות השקעה שונות נעשו אפשריות וזמינות בקרב הציבור הרחב.

מאת: משה טיסונה – מערכת האתר

משה טיסונה שוק ההון
שוק ההון (Zuzzuillo)

על רקע דברים אלה, החל מתפתח עיסוק חדש שתפס בינתיים אחיזה של ממש בקרב לא מעט ישראלים. עיסוק זה הינו הפיכה של מסחר עצמאי בשוק ההון למשרה מלאה, לעיתים בתוספת לעיסוק נוסף ולעיתים כיוזמה בלעדית.

נהנים מכל היתרונות

למי ששואל את עצמו האם כדאי להיכנס לתחום זה, האם זה באמת משתלם, ריכזנו כמה יתרונות של מסחר עצמאי. אגב, מעניין לגלות שחלק מהיתרונות תואמים גם ליתרונות של יזמות כללית, גם בתחומים אחרים.

  1. משקיעים יותר, משקיעים פחות – כמו כל יזם, גם הסוחר שפועל באופן עצמאי יכול להחליט כמה שעות להשקיע בתחום העיסוק שלו. אפשר להחליט להשקיע בכך שעות רבות, אפשר להשקיע פחות וליהנות מיותר זמן עם המשפחה, בלימודים, בפיתוח תחביבים.
  2. גמישות – בדומה ליזמים בתחומים אחרים, גם כאן יש אפשרות לפעול בצורה גמישה. אפשר לפעול מהבית, לשכור לצורך כך משרד, לפעול במהלך שעות הבוקר, הצהריים או הערב. בשל העובדה שהמסחר גלובלי ויכול להתבצע און ליין – הגמישות היא מקסימלית.
  3. להיות הבוס – יזם, גם סוחר בשוק ההון, לא צריך להגיש דוח לאף אחד, לא צריך להישמע להוראת, לעבוד בשביל מישהו אחר. הסוחר העצמאי עובד בשביל עצמו והוא חופשי לקבוע לעצמו יעדים ולעמוד בהם.
  4. פוטנציאל רווחים גדול – מסחר בשוק ההון יכול להניב הכנסות משמעותיות, הרבה מעבר למה שניתן לצפות להן בתור עובד שכיר, מן המניין.
  5. לומדים תוך כדי תנועה – מסחר בשוק ההון מאפשר להתחיל בסכומי השקעות קטנים. תוך כדי כך, לומדים באופן מעשי, מוסיפים ידע ורוכשים ניסיון, הולכים ומשתפרים.
  6. אופציה של צמיחה – כפי שאף חברה גדולה לא נולדה כזאת, אין בעיה להתחיל בקטן, בתור יזם ומשקיע מתחיל ועם ההצלחה הופכים למשקיעים גדולים יותר וכך – גם רווחיים יותר.

כבר בגיל צעיר עמד מאחורי משה טיסונה רזומה מרשים, הכולל את תחומי האינטרנט המסחרי, אפיון מערכות, מסחר במניות והשקעות נדל”ן בארץ ובעולם.

נגישות