5 טיפים חשובים לסוחר הצעיר באינטרנט

שלא כמו בעבר, תחום ההשקעות כבר לא נשלט רק על ידי סוחרים בעלי הון רב וקשרים עם בתי השקעות ובנקים להשקעות. כיום, כאשר פלטפורמות מסחר באינטרנט כבר הפכו לדרך קלה, נוחה ויעילה לקיים פעילות השקעות מהבית או מהעבודה ואפילו מהסמארט פון, המצב בהחלט שונה.

נכתב על ידי צוות המערכת – משה טיסונה

משה טיסונה
מסחר באינטרנט (Stuart Miles)

משקיעים רבים, חלקם כאלה שלמדו את הדברים החשובים תוך כדי מסחר או באמצעות קריאת חומר ומאמרים באינטרנט, מצליחים להשיג תשואות יפות שאפיינו בעבר הרבה פחות אנשים.

כדי להצליח יותר, במיוחד כאשר מדובר על סוחרים צעירים שמוצאים בפלטפורמות באינטרנט דרך מעולה להגיע לשוק ההון וליהנות מהתרגשות ועניין, אספנו 5 טיפים חשובים:

  1. לפעול בהדרגה –  מרבית הסוחרים המנוסים ביותר, בהם אלה שהגיעו להישגים מצוינים בשוק ההון באינטרנט, לא הגיעו להצלחה ביום אחד. הסוד שלהם הוא התנסות הדרגתית. בזכות האפשרות להעביר הוראות באינטרנט לרכישת אופציות או ניירות ערך אחרים גם בסכומים קטנים, אפשר ואף כדאי לפעול בהדרגה.
  2. לדעת ללמוד – השגת הצלחות במסחר מקוון, בכל זירת מסחר שהיא, מחייבת מוכנות להשקיע וללמוד. הלימוד יכול להיעשות באמצעות השתתפות בקורס, קריאת מאמרים און ליין או שימוש בסימולטורים. חשוב להבין שתמיד אפשר להוסיף ידע וחשוב לכל סוחר להישאר מעודכן במתרחש בתחום שמעניין אותו כמשקיע.
  3. לדעת לממש רווחים – ישנם סוחרים שנוטים לעשות שימוש מיידי בכל רווח שאותו הם משיגים, באמצעות השקעה חוזרת. לעומת זאת, משקיעים מקצועיים יודעים שחשוב מעת לעת לממש רווחים ולמשוך אותם. בצורה כזאת אפשר להרגיש את ההנאה מהשקעה מוצלחת.
  4. אסטרטגיה ואינסטינקט – חשוב לכל סוחר לבנות לעצמו אסטרטגיית מסחר. האסטרטגיה יכולה להיות מורכבת או פשוטה, אבל תמיד עדיף שיש אחת כזאת ברקע. יחד עם זאת, גם המשקיע הרציונלי ביותר יודע שיש מקום לפעול על פי האינסטינקט. את השילוב הנכון בין אסטרטגיה לבין אינסטינקט לומדים תוך כדי השתתפות במסחר פעיל ולא מתוך קריאת מאמר או ספר להשקעות.
  5. גרפים ומגמות – לא כל הסוחרים אוהבים להשתמש בגרפים. למעשה יש כאלה שסולדים מהם. עם זאת, לדעתנו חשוב מאוד לבחון אותם מעת לעת ולו כדי לקבל תמונת מצב כדרך להערכת מגמות.

כבר בגיל צעיר עומד מאחורי משה טיסונה רזומה מרשים, הכולל את תחומי האינטרנט המסחרי, אפיון מערכות, מסחר במניות והשקעות נדל”ן בארץ ובעולם. 

נגישות